Sunday, August 15, 2010

main masak-masak

pejam celik dah hari ke5 kita bpuasa kan? cepat je masa berlalu.. aku dok mengatur menu utk berbuka puasa.. hari ke 3 dah masak kuey teow kerang.. semalam plak bbuka kat rumah mertua.. bbuka ramai-ramai dengan family mertua.. menu semalam nasi myk, kari ayam, daging dendeng, sayur kobis.. adik ipar aku buat agar-agar batik.. aku plak buat puding roti.. terlembik sket.. huhu.. seronok.. aku rindu nak buka puasa dengan adik2 aku.. dengan mama, ngan papa.. waaaaa, sya nak balik kampung.. =(..

arinie aku pegi tesco dgn encik suami ngan baby.. harusla bawa, mana boleh tinggal.. biasanya aku beli barang dapur kat pasar malam bangi je tapi memandangkan nie bulan pose, n semalam plak pegi rmh mertua so tak dapat la nak pegi sana kan? malam tadi singgah chow kitt, dengan keadaan sesaknya, parking susah, 2 kali pusing pun tak dpat parking lagi.. last2 cancel, terus balik kajang..ajak suami singgah down town jalan reko.. meriahh!! banyak baju2 raya, baju kurung, baju melayu, baju2 baby.. macam2 ada.. aku sama naik memeriahkan keadaan, meramaikan lagi suasana.. intai2 baju2 kurung..saje2 cuci mata...

berbalik pada cite tesco tadi, dengan keadaan yg sesak.. ramai betul orang arinie.. daging habis, sotong habis, ikan pun banyak dah takde.. aku capai plastik, amik ayam 2 3 ketul, udang, isi kepah..lama tak makan kepah.. sedaappp... beli sayur sket, barang2 dapur sket.. paling mencabar masa nak bayar... pergh, macam nak beli tiket balik kg time nak raya.. masa tu dah kul 5 lebih, sempat ke nak masak nie? dgn nak tempuh jalan jem lagi, nak beli barang lain lagi.. kul bape ntah sampai rumah.. sabar cik jah, sabar...

tuptap, debakdebuk, kul 6 lbh sampai rumah.. rehat jap lepaskan lelah, solat, kemas2 sket start masak.. oleh kerana masa dah suntuk, aku masak simple dah.. chicken chop! lama tak makan chicken chop.. aritu masak masa demam, so takde la menikmati sangat chicken chop eksperimen aku tu.. kali nie mesti makan sungguh2.. haha.. chicken chop, coslow, fries, garlic bread ngan chicken + mushroom soup.. menu berbuka kami arinie.. meriah bak kata my hubby... takde sempat nak amik gambar...camera ntah ke mana..berselera suami aku makan.. aku makan sup sesuap, anak aku dah ngecek sama.. amal tak pose, tak boleh kacau mommy.. skali skala ubah selera ye nakk....syukur alhamdulillah atas rezeki Allah bagi utk hari nie.. takde yang membazir.... sahur nanti camne? nie nak kene fikir apa la nak masak.... aduhai...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...