Thursday, August 5, 2010

kek coklat moist

nie kali pertama aku buat kek sendiri.. kek coklat moist kukus okeyh.. memandangkan bahan-bahan dah ada, kukus pun ada.. dah lama teringin nak buat kek nie tapi pas sehari, sehari tertangguh.. hari nie cuba la buat.. buat yg kali pertama, adunan pertama mmg tak mjadi.. rasa pahit sangat, n ada rasa hangus.. maybe masa aku masak serbuk koko ngan bahan-bahan lain tu aku terleka sampai hangit.. rasa cam kek coklat perisa panadol plak.. aku tak puas hati, buat adunan yang ke dua.. mentang2 la stok tepung banyak kat rumah nie, aku teruskan juga.. dengan penuh harapan kek aku menjadi kali nie.. belum cuba belum tau kan? Bila amatur yang memasak, mmg la kucar kacir sekali.. Aku bukan chef n masakan bukan bidang aku.. tak ada manusia yang sempurna, setiap manusia belajar dari kesilapan.. camtu jugak aku.... alhamdulillah, kek menjadi walaupun tak manis sangat,.. lepas nie harus la aku tambah gula lebih sket, begitu juga susu pekat manis.. Utk amatur seperti aku nie, kira ok la.. not bad.. masih banyak perlu diperbaiki.. nanti bila dah dapat resepi yang betul2 mantap, aku share ngan korang k.. anggapla nie hasil 'ujikaji' pertama aku...
selamat menjamu mata.... hehe



thanks to kak ina atas tunjuk ajar..
kak ina pakar masak tau.. sape2 nak tempah cupcakes, sila berurusan dengan dia..
mantapp.....=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...