Wednesday, August 18, 2010

Bukan senang nak rasa dia masak cik jahhhhh.......

Owh demam datang lagi.. aku rasa disebabkan sinus aku yang makin menjadik-jadik agaknya.. Kepala dah berat, kelopak mata pun cam tak ikhlas nak buka jek.. Puasa tetap puasa, tu bukan alasan utk aku tak bpuasa, tinggal banyak ari, nak ganti peningg cik jah.. Sakit tekak, badan tak bape sedap.. Nak kata pegnen, rasanya tak kot.. ngeeeee... Mujurla si kecik tak bape nak meragam, gudgirl dia arinie.. Kepala otak tak dapat nak fikir apa menu utk hari nie.. Si suami yang budiman lagi baik ati telah meng'offer' diri utk masak juadah berbuka arinie.. weeeeee, dalam hati ada taman.... =)

Aku cuma melepekkk atas tilam je arinie... Siapkan bubur utk anak, jemur baju, kemas rmh lebih kurang.. Tu pun tak buat serentak.. Lepas siap seme keje, mandikan anak, bagi anak makan, aku ngan anak rehat je dalam bilik.. Sedar-sedar suami dah balik.. Ketungketang kat dapur, masak cik jahhh? Betul la laki aku masak.. Sekali skala jenguk jugak ke dapur, kesian kat dia terumbang ambing tanpa 'kasih sayang' kat department aku tuh.. dalam ati, 'habis bkecah dapur makkkk...'

Sampai waktu berbuka, dengan penuh debaran makan masakan suami... NOT BAD.. Walaupun simple, tapi rasa ok la.. Boleh tahan.. Nasi goreng, ayam goreng Kentucky ngan telur dadar.. Aku yang sakit nie pun berselera makan, bertambah.. Bak kata suami, masak dengan penuh kasih sayang tak sedap pun jadi sedap... heehehe.. Lepas nie boleh la masakkan untuk i selalu yek.. wewewewewe...

p/s : rasa cam nak demam selalu jek..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...