Wednesday, August 25, 2010

bonus raya??????

Nahh, pasti ramai kakitangan kerajaan yang suka kan bila tengok berita tadi? dapat perkhabaran indah, dengan hati berbunga-bunga, siap melonjak-lonjak lagi.. Pasti raya kali nie baju korang liplap lagi.... huuuu... Suri rumah cam aku, lagila nye.. takde makna nak dpt bonus.. Suami akak keje swasta dek nonnn.. Mana dapat bonus.. Dapat gaji nanti, tu la segala belanja.. Baju raya cukupla untuk suami n anak.. Tu yang penting.. Aku takde pun takpe.. Ada lagi baju-baju lama yg tak pakai lagi.. Aku dok rumah, apa kisah?? Anak didahulukan.... Pening juga kepala otak aku nie ha nak mengatur perbelanjaan.. Duduk kat kota camnie la.. Single income macam aku nie, mengharapkan gaji laki semata, memang la pening kepala.. Nie baru sorang anak.. Setakat nie alhamdulillah cukup2 makan, selalu beringat, kalau aku rasa aku susah, ramai lagi yang susah kat luar sana.... Korang tengokla sendiri, camne belanja zaman skang.. Pada yang bujang tu, time nie seronok la korang yek, shopping sakan.. Nanti korang dah kawin, dah beranak pinak.. Baru korang tau... Boleh botak kepala cik abangg......................



**sumber dari google**
**maaf la yek, gambar kecik sangat... kalau ada kanta pembesar, sila guna**


4 comments:

Leeyana said...

xadil kn...raye sedap2 dpt habuan bukn maen lg...tp keje...humaihhh...kul 4 da tercongok jln2 kat pasar..ari jumaat,kul 3 bersenang lenang lg kat alamanda nun...huuuu

...mommy jue... said...

hah... setuju sangat..
ada masa nak jenjalan, makan2.. masuk lewat.. even tak semua tapi ada la segelintir yang buat macam tu kan? sila jangan melenting ye pada yang berkenaan.. lepas nie kene la belajar kerja dgn ikhlas.. bonus nak, keje tak nak..

@rdiEy..!!~® said...

eheheehe...mommy jue...aku yang bujang nieh pown takder la semewah bujang-an2 laen...nak kena sara bakal bini gak per...ehehehehe...student...huhuhuhuhu..apapun aku sokong cara ko...MESTI BERINGAT...dan BUDGET/PLAN perbelanjaan kita :)
aku pun walaupun tak kahwin...takder baby lagi...aku da rasa da pun macam ko rasa...eheehehehe..so PENGALAMAN yang ada nieh la..aku akan bawak time da kahwin nanti :)
aku blaja macamana susahnya kehidupan kalau takder PLANNING yang betul :)

...mommy jue... said...

seyes.. nak belajan fikir banyak kali.. sian kat laki weh, keje penat2 takkan la belanja ikut suka.. ha, ko tu kene beringat, bujang tak sama cam kawin.. tanggungjawab berat, bukan cam zaman bcinta.. all d best ardiey...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...