Wednesday, August 11, 2010

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

Esok puasa!! Setiap kali menjelang 1 Ramadhan confirm aku jadi sayu, sebak.. Tengok orang pegi tarawikh.. Bestnya.... Aku rindu seme tu.. Teringatkan arwah atok ngan nenek aku.. (Al-fatihah, semoga mereka ditempatkan dlm golongan mereka yang beriman) Time puasa la time paling aku suka, ikut atok pegi masjid, naik motor ngan takde lesennya.. Ikut pegi bazar ramadhan, cakap je nak makan apa, sure atok belikan.. Nenek plak pandai sangat masak.. Macam-macam la juadah dia masak time bulan puasa..Especially weekend, bila kami balik kg.. Bukan jauh sangat, dalam 20 minit dari rumah kami.. Aku rindu seme tu, tapi since arwah dah pegi, segalanya berubah.. Ramadhan tak semeriah dlu... I MISS THAT MOMENT......=(

Kini, aku bergelar isteri n mommy.. Tahun ke dua berpuasa sebagai isteri n tahun pertama berpuasa dengan anak kecik.. Berpuasa di rumah sendiri.. Cuma aku tak dapat nak join tarawikh, sama macam tahun lepas.. Tahun lepas aku pegnen, lepas bbuka mabuk teruk sampai tak boleh bangun.. huhuhu, tapi gagahkan juga bpuasa tu... Tahun nie ada amal khalisah, camne nak bawa pegi masjid.. Nangis kang susah.. Tunggu besar sket ye nak, mommy bawa pegi masjid sama-sama.. Tahun nie daddy je la pegi sorang2.. Macam biasa, sama macam tahun lepas, aku dok ngadap tv, tengok siaran langsung solat tarawikh dari kota mekkah.. Ntah bila la dapat pegi sini eh... Daddy dah sampai, mommy belum lagi.. Harusla kumpul duit dari skrang kan?

Aku harap, ramadhan kali ini membawa seribu rahmat buat aku dan keluarga.. Cuma sedih sket la sebab tak dapat balik kuantan, bpuasa bsama dengan family ngan adik2 kat sana... Sure kecohnya.. Sekali-sekala memeriahkan keadaan, tambah-tambah dah ada budak kecik kesayangan atok ngan nenek nie.. Harusla kepulangan kami dinanti kan? Hmmm... Okla u olls, mommy harusla berhenti berceloteh sebab nak masak untuk sahur.. saje online pagi-pagi buta.. Nak elak tido, nanti tak tjaga plak..

Selamat bersahur, Selamat berpuasa, jangan ponteng-ponteng ye....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...