Thursday, July 1, 2010

ayam lemon bakar

Kadang-kadang boring juga kan kalau asyik-asyik makan ayam goreng kunyit je..

Sekali sekala ubah selera apa salahnya..

Baru-baru nie mommy teringin nak makan ayam lemon bakar..

Mommy bakar atas dapur biasa je..

Oven takde lagi.. hehe

Sedap tau..

Okla, mommy share resepi dgn u olls ya..

Mommy tak sukat-sukat pun, main campak je ikut suka bape banyak bahan nak perap..

Cuba tau resepi nie...

Bahan-bahan :-

Ayam ( di potong macam biasa )

Madu

Sos tiram

Kicap

Perahan lemon ( anggaran 1 biji / ikut bape banyak ayam yang kita guna )

Bawang merah, bawang putih, halia ( di cincang )

Minyak zaitun

Caranya :-

Campur kesemua bahan dan perap bersama ayam dalam 2 jam

Kalau bakar atas dapur tu, bakar macam kita bakar BBQ.. simple.. terbalik-terbalikan je ayam..

Jangan bakar sampai kering tau, nanti hilang rasa..

simple kan?


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...